Enkät om Statens Järnvägar

Här i Norrland finns det många studenter som ofta färdas med tåg när de åker hem på loven och eftersom SJ är ensam om att förflytta oss tvärs genom landet på räls så kan det vara intressant vad det har för förtroende av oss konsumenter. Jag begav mig ut på en tågresa och frågade 3 stycken människor om deras förtroende till SJ.

 

Nina Eriksen, 19, Barnens Ö.

 

Vad har du för förtroende för SJ?

De är bra att åka med, bra service. Det är dyrt men bekvämt. Synd att biljetterna inte blir billigare ju närmare man ska åka.

Har du alltid tyckt så?

Mitt synsätt på SJ har inte förändrats.

Vad skulle krävas för att ditt förtroende skulle skadas?

Om de var otrevliga och om det skulle bli mycket förseningar.

 

Sofia Nordén, 25, Göteborg.

 

Vad har du för förtroende för SJ?

Jag älskar att åka tåg. Har aldrig råkat ut för förseningar fast jag åker så ofta. Jag tycker det är ett miljövänligt sätt att färdas på. Det är dock dåligt att de höjer priset och att man måste planera 90 dagar i förväg för att åka billigare.

Vad skulle kunna skada ditt förtroende?

Att de fortsätter att höja priserna och om de inte skulle göra sitt jobb eller krångla mer med priset.

 

Sandra Björk, 20, Rättvik.

 

Vad har du för förtroende för SJ?

Man blir väldigt bra bemött och det har inte blivit så mycket förseningar. Det är säkert att åka tåg. Jag har ett gott förtroende för dem.

Har du alltid tyckt så?

Jag har åkt till skolan med SJ i flera år och det har varit bra.

Vad skulle kunna skada ditt förtroende?

Om det blir mycket förseningar. Lite konkurrens skulle vara bra för SJ så det skulle kunna pressa ner priserna.

 

/Mattias Bergström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0