Reklam & PR

I dagens samhälle krävs det att företag och organisationer hittar på nya och kreativa lösningar för att synas och då i rätt sammanhang. Att använda sig av vanlig hederlig reklam är fortfarande ett starkt på vapen. Stora företag, varumärken och organisationer lägger miljontals kronor på att producera slagkraftiga slogans och köpa stora reklamutrymmen i radio, TV, tidningar, utomhusreklam och på bio. Detta är det traditionella sättet att synas på. Man gör detta antingen genom varumärkesbyggande reklam eller genom utbudsreklam.

PR som är en förkortning av Public Relations började sin bana i USA men har även fått fäste i andra delar av världen och i Sverige är företagen och organisationerna flitiga användare av detta. Det finns mängder av PR-byråer som kan anlitas till hjälp för stora PR-kampanjer.

Gudrun Schyman som är talesperson för det feministiska partiet Feministiskt Initiativ, uttalade sig häromveckan om sin medverkan i TV4:as Let’s Dance. Denna lilla PR-kupp, där hon får chansen att synas i en av Sveriges största TV-kanaler under våren, hoppas Gudrun Schyman ska främja hennes parti inför valet hösten 2010.
- En bra start på valrörelsen, sa Schyman till Aftonbladet förra veckan.

Maria Eriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0